Happy Kids Massage

Ken jij Happy Kids Massage al? Hier thuis zijn we groot fan van Fladder de Vlinder en alle leuke massage-verhaaltjes en liedjes! Happy Kids Massage heeft laatst een nieuw product uitgegeven: HET HANDBOEK vol met oefeningen en tips voor ontspannen Happy Kids! Hieronder een korte samenvatting van het boek en mijn review.

Titel: Handboek van Happy Kids Massage.
Schrijver: Corina Elzenaar.
Prijs: 19,50 euro.
ISBN: 978-90-829175-7-4
Verkrijgbaar online op www.happykidsmassage.nl

Doelgroep: kinderen vanaf 4 jaar.

Het boek

In het nieuwe handboek van Happy Kids Massage vind je verschillende meditaties, mindfulness-oefeningen, affirmaties en massages gericht op vijf verschillende delen van je lichaam, namelijk de handen, voeten, buik, gezicht en rug. Ook staan er tips in voor het samenstellen van een wellness-box met spulletjes die je kunt gebruiken om mee te masseren zoals een massageballetje of make-up kwasten. Ondanks dat dit boekje geen verhaaltjes en versjes bevat van Fladder de Vlinder die gericht zijn op de HKM grepen is dit boek zeker een goede aanvulling op de methode, maar ook erg nuttig om als ouder of groepsleid(st)er eens door te nemen als je meer tips wil op het gebied van activiteiten gericht op meditaties en mindfulness voor kinderen.

Happy Kids Massage heeft een heleboel verschillende producten en boeken gericht op het masseren van kinderen. In deze boekjes staan vaak verhalen en versjes met in de hoofdrol Fladder de Vlinder waar ook een leuke handpop van verkrijgbaar is. Inmiddels heb ik al een hele verzameling van boeken van HKM, sommige gekregen en sommige zelf gekocht. De methode is erg prettig en toegankelijk opgezet, waardoor ik als moeder al snel aan de slag kon met mijn kinderen masseren en kriebelen om ze tot rust te laten komen. Het is dan ook erg fijn om te mogen ervaren dat zelfs mijn drukke zoon van bijna 7 jaar hier vaak ontspannen en rustig door wordt. Zelf gebruiken we Fladder en zijn massage verhaaltjes elke avond voor het slapengaan.

Persoonlijk vind ik alle boekjes die ik heb van HKM erg leuk, maar het handboek gaat meer in op het geven van tips gericht op mindfulness en meditaties voor kinderen, wat de andere boekjes niet doen. Zelf hebben we al een heleboel leuke tips eruit gehaald en zijn begonnen met het aanleggen van een wellness-box wat de kinderen natuurlijk helemaal geweldig vinden! De meditaties en mindfulness-oefeningen voor kinderen zijn erg leuk en eenvoudig om te doen.

Zelf heeft Mindfulness mij altijd erg geholpen met het omgaan met de huidige, drukke en hectische, maatschappij. Kinderen hiermee bekend maken al vanaf jongs af aan kan ik dan ook alleen maar heel erg zien als iets erg waardevols dat goed zou zijn voor elk kind. Door dit fijne handboek wordt mindfulness en meditaties doen met kinderen voor ouders en groepsleiders op een kindvriendelijke manier toegankelijk gemaakt!

Wil je meer weten over dit mooie en nuttige boek? Kijk dan hier: www.happykidsmassage.com